
Média v meziválečné publicistice. Kapitoly z dějin českého myšlení o médiích 1918–1938 (II.)
CHARVÁT MARTIN, JIRÁK JAN
- Rok vydání
- 2020
- Nakladatelství
- Togga
- ISBN
- 978-80-7476-179-9
- EAN
- 9788074761799
Kolektivní monografie Média v meziválečné publicistice se zaměřuje na reflexi povahy publicistické produkce v meziválečném období, kdy dochází k prolínání rolí literáta/spisovatele a žurnalisty. První část knihy tvoří studie analyzující dobové představy o pojetích žurnalistiky, zde se autoři opakovaně obrací k dílu Karla Čapka (a dalších). Druhá část knihy je věnována výkladu toho, jakým způsobem dochází v literárních textech (v „dětské“ literatuře a (anti)-utopické literatuře) k popisu nástupu „nových“ médií (či proměny role a postavení médií tištěných), a to nikoliv pouze ve formě odkazování na ně, ale také co se týče jejich funkce dějotvorné. Monografie, vydaná v rámci projektu Vědecko-výzkumného záměru MUP, volně navazuje na publikaci Kapitoly z dějin českého myšlení o médiích 1918–1938, která vyšla v roce 2018.
Související
-
Togga
Přítomnost. Kapitoly z dějin českého myšlení o médiích 1918–1938 (IV.)
Běžně
390 Kč351 KčSkladem
-
Akademie múzických umění
Jussi Parikka: Od archeologie ke geologii médií
Běžně
249 Kč224 KčSkladem
-
Togga
Duch novin a jeho svět. Kapitoly z dějin českého myšlení o médiích 1918–1938 (III.)
Běžně
390 Kč351 KčSkladem