Souhlas se zpracováním osobních údajů společnosti Academia

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.

MENU

ZAVŘÍT

Zobrazit kategorie e-shopuZavřít kategorie e-shopu
Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou

Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou

CHOCHOLOUŠKOVÁ ZDEŇKA, MŰLLEROVÁ LENKA HAJEROVÁ

Skladem

Cena s DPH 359
(Běžně 399 Kč)
  • Vázaná
  • 280 stran
Rok vydání
2019
Nakladatelství
Západočeská univerzita
ISBN
978-80-261-0846-7
EAN
9788026108467
Vysokoškolská učebnice didaktiky biologie, která má studenty učitelství vybavit profesními znalostmi a kompetencemi natolik, aby věděli „čemu a jak vyučovat“. Klade důraz na nezbytnost těsné spolupráce ve vertikálním směru, tj. mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami, které pevně stojí na oborových základech. Úvahy autorek vedou od obecné didaktiky k oborovým didaktikám, resp. k didaktice biologie, a zároveň i nazpátek – od oborových poznatků biologie k obecné didaktice. Chce-li didaktika biologie své učitele účinně podporovat, potřebuje zvládat vztahy mezi teoretickým poznáním a praktickým jednáním učitele a jeho žáků. To znamená propojovat abstraktní obecnou úroveň myšlení s reálnými aktivitami ve výuce, a tak překonávat panující mezery mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami. Uvedené požadavky zřetelně vedou k intenzivnější komunikaci a spolupráci nejenom ve vertikálním směru (mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami), ale současně ve směru horizontálním (mezi oborovými didaktikami navzájem ke společným zobecněním). To je jediná efektivní cesta i k účinnější spolupráci mezi teorií v didaktice a vzdělávací praxí.

Nenašli jste všechny informace?
Zeptejte se nás

Související